Asteroida pędzi w kierunku Ziemi! Jest największym od 2004 odkrytym obiektem zmierzającym w naszą stronę! (WIDEO)

Asteroida o nazwie 2014 JO25 jest największym obiektem, który od 2004r. przeleci niedaleko ziemi.

Zobacz także:

Masakra! Gwałcą już nie tylko kobiety. Wzięli się też za... samochody. (WIDEO 18+)
Masakra! Gwałcą już nie tylko kobiety. Wzięli się...
Jak się urządzić?

Jej średnica to 650 metrów i przeleci 1,8 mln kilometrów od ziemi czyli dystans między naszą ziemią a księżycem 4,6 raza. Obiekt jest tak duży, że będzie można go zaobserwować zwykłym teleskopem lub przez lornetkę. Zjawisko będzie można zobaczyć około godziny 21.30. Gdy będzie nad ziemią należy wypatrywać go w okolicach gwiazdozbioru Psów Gończych. Po półtorej godzinie przelatywać będzie w sąsiedztwie gwiazdy Cor Caroli a następnie poleci w stronę Warkocza Bereniki. Może zdarzyć się tak, że na niebie będzie widoczna przez dwa dni. Ma ona bowiem zdolność do odbijania swojego światła od księżyca.

Gdyby 2014 JO25 uderzyła w ziemię miałoby to katastrofalne skutki. W promieniu setek kilometrów wszelakie formy życia w jednej chwili wyginałyby. A wpadając do oceanu wywołała by ogromną falę tsunami odczuwalną na całej naszej planecie.

Asteroida została ona odkryta w 2014 roku przez astronomów w ramach programu NEO, mającego na celu śledzenie obiektów, które niebezpiecznie blisko zbliżają się ku naszej planecie.

Ostatnio przelatywała niedaleko ziemi około 400 lat temu a następnym razem nad ziemią pojawi się za półtora tysiąca lat.

Następny tak ogromny obiekt 1999 AN10 o średnicy 800 metrów przeleci obok ziemi już w 2027 roku.

wRealu24.pl