Mumie z Paracas. DNA obcych z przed 3000lat.

Badacze odkryli setki niezwykłych mumii, nieznanego starożytnego narodu. Znajdują się one w sztucznie wydrążonych podziemnych komorach.

W 1928 r ekspedycja archeologów pod kierownictwem Julio Tello prowadziła badania na półwyspie Paracas (Peru). Zwrócili uwagę na niezwykłe podziemne jaskinie, które okazały się wykutymi w skale komorami, w których odkryli mumie. Jak ustalono pochowani ludzie żyli ponad 2500 lat temu. Badaczy najbardziej zaskoczyły wydłużone czaszki. Dyrektor Muzeum Historii Paracas Juan Nawarro wysłał próbki włosów, resztki skóry, zęby oraz fragmenty kości do niezależnych laboratoriów.

Niektóre segmenty badanych DNA nie są zgodne ani ze znanymi segmentami DNA Homo sapiens, ani innych spokrewnionych podgatunków, jak Neandertalczyk, czy Denisowiec.Wydaje się więc, że Paracas stworzył własny gatunek. Różnice genetyczne między człowiekiem i istotami o wydłużonych czaszkach były tak duże, że raczej wykluczały możliwość krzyżowania się tych dwóch gatunków”. - skomentował wyniki analizy.

W Paracas „obcy” pojawili się 1000 lat p.n.e. nie wiadomo skąd. Znali już koło garncarskie i tkali przepiękne tkaniny. Dziwny lud równie tajemniczo zniknął po około 500 latach.

wRealu24.pl