Efektywna komunikacja z klientem e-sklepu dzięki systemom CRM

Żadna firma nie istniałaby bez swoich klientów. To oczywiście truizm, choć w kontekście branży e-commerce nabiera dodatkowego znaczenia - tutaj bowiem nie mamy możliwości, by spotkać się z każdym klientem osobiście. Handel w Internecie musi radzić więc sobie na wiele innych sposobów. Jednym z nich jest wdrożenie do swojego sklepu systemu CRM, czyli sposobu Zarządzania Relacjami z Klientem. CRM nie jest tylko narzędziem, ale całą koncepcją i strategią biznesową, która ma na celu usprawnienie komunikacji i uczynienie jej bardziej skuteczną - taką, która będzie przekładała się na konwersję sprzedażową. Dodatkowo systemy CRM pozwalają nam oszczędzać czas, gdyż wykonują automatycznie część działań. Dostarczają funkcjonalności, dzięki którym możemy zadbać o relacje z klientem na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Efektywna komunikacja z klientem e-sklepu dzięki systemom CRM

Zobacz także:

To szło NA ŻYWO! Tym tekstem Cejrowski doprowadził ludzi do FURII! Zaatakował prowadzącego! [WIDEO]
To szło NA ŻYWO! Tym tekstem Cejrowski doprowadził...
Będziesz w szoku! Oto prawdziwe imiona i nazwiska polskich gwiazd i biznesmenów! Solorz to tak naprawdę...
Będziesz w szoku! Oto prawdziwe imiona i nazwiska...

Personalizacja i automatyzacja

To dwa kluczowe słowa, które opisują, jak wygląda komunikacja z klientami w sklepach, do którego wdrożono system CRM. I choć z pozoru wykluczają się wzajemnie, to jednak okazuje się, że dzięki automatyzacji (czyli usprawnieniu procesów, które dawniej były wykonywane ręcznie) klient otrzymuje lepiej dopasowaną do swoich potrzeb ofertę. Systemy CRM zbierają duże ilości danych o klientach, na podstawie których wnioskują o oczekiwaniach konsumenckich klientów e-sklepu.

Osobiste podejście do klienta skutkuje jego większym przywiązaniem do marki. Zaangażowany klient to skarb dla właściciela sklepu internetowego, bo jego utrzymanie jest sześciokrotnie tańsze niż pozyskanie nowego. Warto więc zadbać o to, by nieustająco dawać klientom powody do powracania do sklepu. Korzystając z wiedzy o poprzednich zakupach, tworzą skuteczniejsze rekomendacje produktowe i dają klientowi poczucie, że jest traktowany z uwagą, a nie jako część anonimowego tłumu.

Skuteczne kampanie e-mail marketingowe

Systemy CRM i automatyzacji marketingu często korzystają z wysyłania newsletterów i maili w komunikacji z klientem. Teraz można coraz sprawniej dotrzeć do klienta. Dzięki systemom CRM możesz analizować zachowanie użytkowników na stronie, wiesz, jakie produkty przeglądają, a które dodają do koszyka. Korzystając z możliwości stworzenia dynamicznego newslettera (jak np. w eCRM edrone) możesz umieścić w wiadomości mailowej przypomnienie o produkcie zalegającym w koszyku i zaproponować drobną zniżkę albo darmową wysyłkę. Możliwości zależą wyłącznie od Twojej strategii marketingowej.

Marketerzy są w stanie szybko zareagować na zachowania klientów, dzięki informacjom gromadzonym na bieżąco w systemie CRM, oraz odpowiednio dopasowują działania.

Systemy CRM to duże ułatwienie i usprawnienie zarówno dla działów handlowych, jak i marketingowych sklepów internetowych.