Outsourcing marketingu – usługa sprzedaży kompetencji

 

Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.

Henry Ford

 

Każda firma dąży do optymalizacji i zmniejszeniu swoich kosztów operacyjnych. Oczywiście można tego dokonać na wiele sposobów. Jednym  z nich jest outsourcing marketingu zamiast zatrudnienie na etat. Outsourcing marketingu to jest nic innego jak zakup kompetencji poszczególnych marketerów i specjalistów w dziedzinie marketingu/trade marketingu. Firma nie kupuje człowieka, nie zatrudnia go do swoich struktur. Firma kupuje od marketera jego kompetencje, wiedzę i know-how. Dzięki takiemu rozwiązaniu jest w stanie zapewnić sobie odpowiednie zaplecze przy minimalnej inwestycji.

W dzisiejszym świecie widać wiele zmian. Kilkanaście lat temu nie było mowy zupełnie o tym, żeby leasingować samochód, telefon, komputer, lodówkę, pralkę itd. Można było tylko kupić albo wziąć w kredyt. W obecnej chwili już nie trzeba kupować, leasingować, kredytować – wystarczy wynająć na czas określony i oddać po okresie zakończenia umowy. Koszt wynajęcia jest znacznie niższy niż jego zakup. Ostatnio producent żarówek wprowadził nową usługą do swojej oferty. Oprócz sprzedaży źródeł światła (żarówki), sprzedaje również coś co można nazwać abonamentem na światło. Gospodarstwo domowe nie musi się martwić, że dana żarówka się przepaliła. Klient kupuje usługę oświetlenia. I teraz producent musi zapewnić jakość świadczonej usługi. Czyli będzie chciał sprzedać dobry produkt, który nie trzeba będzie wymieniać co kilka lat. Klient kupuje usługę, pewien serwis a nie przedmiot.

Podobny a nawet identyczny trend można zaobserwować teraz w usługach. Outsourcing marketingu to nić innego jak abonament, subskrypcja na kompetencję wysokiej klasy specjalistów od marketingu. Nie musisz posiadać człowieka w swoich strukturach, wystarczy, że korzystasz z jego kompetencji, wiedzy oraz umiejętności. Era posiadania się kończy, era korzystania jest istotniejsza. Do prowadzenie w sposób efektywny swojego przedsiębiorstwa nie potrzeba już zatrudniać osób. Wystarczy, że korzysta się z ich kompetencji oraz wiedzy. Era posiadania jest niewystarczająca. Czy kupując samochód zrobisz więcej kilometrów niż go wynajmując. Na pewno nie. Czy płacąc w abonamencie za lodówkę będziesz jej używał więcej, częściej. Na pewno nie. Będzie ona tak samo eksploatowana. Więc w takim razie po co zatrudniać osoby na etat skoro można korzystać z ich kompetencji ale tylko tych, które będą miały znaczący wpływ na wzrost sprzedaży?

 

https://twojmarketer.pl